vineri, 19 decembrie 2014

America de Sud _ Brazilia _ Rio de Janeiro

Pentru ca atunci nu aveam blogul nostru, am scris despre calatoria in America de Sud (mai - iunie 2009) pe Travelpod. Si ne-am gandit sa mutam postarile aici. Speram sa va placa, desi sunt vechi.

Ziua #1
In sfarsit am tras in piept prima gura de aer de Rio. Si a fost innabusitoare, incinsa si umeda. Erau 25 de grade la ora 6,00 dimineata.
Dar sa incepem cu inceputul. Ieri a fost o zi foarte grea. Mai intai pentru ca a trebuit sa ne luam la revedere de la Vladut pentru 2 luni. Apoi pentru ca, in drum spre Rio am tras si o fuga prin Paris, ca aveam ceva timp la dispozitie. Am reusit sa vedem Turnul Eiffel si sa mergem 2 ore jumatate cu RER-ul si sa mancam si ceva la un McD. 
In sala de asteptare din aeroport am nimerit langa niste chinezi care tipau unul la altul si faceau ce stiau ei mai bine - ragaieli si alte functii de genul asta. Ne era teama sa nu stam langa ei in avion, dar am avut parte de altele - o mama cu trei copii, toti sub 5 ani. Cand au urcat, urlau toti trei atat de tare, incat ne gandeam cu regret la chinezii nostri. Dar a fost bine. S-au calmat si au adormit repede. Drumul cu avionul a fost foarte lin si linistit. Partea neplacuta a aparut in aeroport cand, am constatat (eu - surprinsa, Dragos - "eram sigur") ca au uitat sa trimita sofer dupa noi. Dupa ceva parlamentari telefonice, la o ora dupa de trebuia sa fim ridicati, a aparut si Marc Antonio - taximetristul. Traficul in Rio este mai rau decat in Bucuresti. Nimeni nu semnalizeaza, fiecare se crede la Formula 1, mai ales soferii de autobuze.
Hostelul nu este grozav. Cam jegos dupa parerea noastra (si nu suntem chiar unii pretentiosi). Dar este ok pentru 3 nopti, mai ales la cei 11$/noapte si Cafe Do Manhana inclus (asta este micul dejun).
Azi am fost la Corcovado (adica Crist Rendendor - cel cu mainile larg deschise) si pe Copacabana. Vremea a fost destul de ciudata (desi este innorat,au fost 30 de grade), asa ca nu am facut plaja, doar ne-am plimbat. Ne-am oprit la un chiosc pe strada (si sunt o gramada) si am baut niste sucuri de fructe - Dragos - mango cu banane si eu - ananas cu inca ceva ce nu imi mai aduc aminte - delicios, oricum. Maine trebuie sa mai incercam altele.
Deci - suntem foarte bine, ne place Rio mult de tot, totul este ok si ne este deja foarte dor de Vladul nostru. Maine o sa punem si niste poze, sa vedeti pe unde ne-am plimbat. Acum avem ceva probleme tehnice :D
Va pupam

Ziua #2

Salutare. Am cazut de acord sa scriem pe rand, asa ca acum scrie Dragos. Daca o sa pierd o litera sau apare alta, e datorita tastaturii care e stearsa si scriu aproape blind.
Astazi am fost in gradina botanica  si am batut la pas toata plaja Ipanema si ceva din Copacabana. A fost cam innorat, asa ca nu prea erau fetite pe plaja, doar niste carioca care jucau volei. Partea nasoala e ca aici se intuneca pe la 17,45, asa ca la 18 trebuie sa fim la hotel, ca nu e recomandat sa te plimbi noaptea, chiar daca este popor la greu pe strada. Dar nu vrem sa riscam. Iti dai seama ca e un oras periculos dupa gardurile de la intrarea in blocuri si intrarea in banca care se face dupa ce treci de 3 usi toate cu butoane si om de paza. Baietii cred ca nu se joaca pe aici.
In rest totul ok. Preturile sunt destul de mici, chiar mai mici decat in Ro la unele produse. Inca nu am dat de cap la chestia cu pozele, dar inca cautam si sper sa o rezolv pana la urma. 
Sa auzim numai de bine.

Ziua #3
Gata si a treia zi in Rio. 
Dupa ce m-am chinuit din greu sa il conving pe Dragos sa nu se sinucida din cauza vremii (a plouat dimineata si a fost innorat aproape toata ziua), am plecat spre centru, sa vedem si noi Catedrala, niste scari mai ciudate din Santa Teresa si ce mai este pe acolo. Catedrala este foarte atipica, cel putin la exterior, dar mi-a placut. In schimb, restul centrului mi-a dat fiori. Ai impresia ca sunt toti cu ochii pe tine. Nu ai sentimentul de confort pe care ti-l dau Botafogo, Copacabana si restul cartierelor de langa plaja. Dupa aceea, am profitat de niste raze de soare si am urcat si pe Pao de Azucar. Incredibil. Imi pare tare rau ca nu era soare, dar privelistea era fenomenala si asa. Si am intalnit si primele noastre maimutele!! Mici, ca niste pisioasi, mancau si ele prin copaci. Tare dragute!
In rest, suntem bine. Maine parasim Rio si ne indreptam spre Ilha Grande. Nu stiu daca avem net acolo, dar, daca avem, va tinem la curent in continuare.
Mi-a placut mult Rio. Este un oras al contrastelor. De la Favelas pline de mizerie, pe care le-am vazu doar din taxi, la cartiere ultra cochete, dar si ultra pazite, cu garduri de fier la intarea fiecarui bloc, de la oameni blonzi, cu trasaturi pur europene la negrii aproape albastri, de la femei coborate din reviste, la balene care dau pe afara de atatea grasimi. Gasesti aici tot ce vrei. In recomandarile hotelului sunt incluse pana si sfaturi pentru cei care vor droguri. 
Va lasam cu bine si sper sa revenim cu poze si din Ilha Grande.
Am ajuns in Rio!

Botafogo si Pao de Azucar

Trenuletul spre Corcovado

nu erau la moda pe atunci selfie-urile, dar ne-am descurcat

Bom de samba in tren

vedere de la Corcovado



Jesus Redendor

Amarat ca nu este senin






Copacabana




Prea frig pentru o baie


Noi doi pe Copacabana

Jardin Botanico















Catedrala

cladiri din centru


Interior catedrala






Selaron







Botafogo

spre Pao de Azucar



ne-am luat bilet

aici e si mai innorat



maimutele!!!




ma ia vantul

Iisus in nori



Maracana

la o capirinha

aici am stat





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu