miercuri, 13 aprilie 2016

Nepal, povestea ce trebuia spusa acum un an si jumatate


La peste un an de la intoarcerea din aventura nepaleza, m-am hotarat sa pun povestea intr-un fisier, ca nu mai pot sa spun pe hartie. Motivele acestei intarzieri au fost diverse si diferite, dar, cel mai mult a contat, poate, ca nu am ajuns acolo unde ne-am propus, adica Everest Base Camp. Sigur stiam ca este foarte greu cu un copil de 8 ani, dar simteam ca putem face acest traseu impreuna. Si acum povestea, asta a fost doar un intro.

Biletul

Undeva prin  luna ianuarie, anul 2014, au aparut ofertele de zbor de la Qatar Airways. Eu urmaream de ceva ani buni pretul unui bilet pana la Kathmandu – Nepal ( care se invartea in jur de 700 euro). Fac o simulare pentru octombrie, perioada perfecta pentru trekking in Himalaya, ochii imi ies din orbite, inima bate mai repede si mana tremura pe tastatura - 400 de euro!Dus - intors!! Fug in dormitor unde Cristina citea o carte, relaxata.
Eu - Plecam in Nepal!
Ea - Unde? Cu cine?  Singur nu te duci!
Stiind ca ea foloseste orice scara rulanta, chiar daca are 3 trepte de urcat pe piciorusele ei, nici prin cap nu-mi trecea ca vrea sa mearga in Himalaya, si o luna intreaga, nu doar cateva zile.
Incep sa ma gandesc la parteneri de aventura. Solutia am gasit-o chiar langa mine, Vlad, baietelul nostru care avea 7 si 9 luni pe atunci. Ma duc cu rezultatul problemei la Doamna Ciufi (Cristina).
Eu - Am gasit cu cine sa merg.
Ea - Cu cine?
Eu (pastrand distanta, sa pot sa  fug repede in caz de pericol )- Cu Vlad !
Nu am primit un raspuns clar ca nici nu se pune problema, ca urmare am inceput sa arunc argumente in favoarea mea. Destul de repede am reusit sa o aduc pe calea cea dreapta, cu o singura conditie - sa mai vina cineva cu un copil cu mine.
Fuck! Ce am facut? Am crezut ca am gasit solutia? Cand de fapt ma adancesc in problema. De unde naiba mai gasesc eu un nebun ca mine, si cu un copil? Noroc ca nu era departe - Felix.
Sun la Felix, nu mi-au trebuit 5 minute sa-l conving, gata avem super echipa de Himalaya - doi baieti apropiati ca si varsta si doi prieteni vechi, absolventi de geografie. Ce mai, totul este perfect, in gandul meu.  Dar in tot acest plan pus la punct in 5 minute am uitat un amanunt esential - Ana, sotia lui Felix .
Mergem bucurosi amandoi sa-i dam vestea Anei. Intra domnul profesor foarte vesel in casa si o loveste direct din corner, sa zic asa:
-         -  Mergem in Nepal.
-          - Unde?
-          - Nepal, eu cu Dragos si copiii!
-          - Nu mergeti niciunde!
 Si cerul s-a prabusit. Ana a desfintat toata munca fara sa faca macar o fraza, atat de categorica a fost.
Ma intorc acasa, presat si de timp, sa nu cumva sa pierd pretul la bilete. Incep sa caut solutii si sa dau telefoane. Am incercat sa-l conving si pe Dede (socrul meu) - fara succes – unii mai si lucreaza . Imi  sun vechii prieteni si colegi de expeditii - Alberto si Matei. Ultimul ma refuza ca are program incarcat si nu stie el ce face in octombrie, dar Alberto spune prezent.
Gata, avem echipa, vestea unui bilet de 400 de euro pana in Nepal si inapoi se imprastie si uite asa, pana a doua zi la pranz, ni se alatura doua cupluri inrudite - Keme cu Oana si Iurie cu Ioana, Keme cu Ioana fiind frati.
Nu prea imi place mie sa merg cu oameni pe care nu i-am cunoscut inainte dar asta este, suntem oameni maturi si ne uneste pasiunea pentru munte, deci nu poate fi rau.

In fericirea mea ca merg in Himalaya, nu am observat tristetea Cristinei, care a rabufnit a doua zi - ca pe ea nu am invitat-o, ca am sunat pe toata lumea sa vina cu mine in Nepal,  doar pe ea nu.  Am gasit solutia pana la urma, Vlad si cu mine mergem in munti, apoi vine si ea si ne intalnim in Kathamandu sa vizitam Nepalul 2 saptamani impreuna. Fenteaza bucata cu mersul pe munte, ca oricum ei nu ii place asta.
Toata lumea este multumita, urmeaza 8 luni de pregatire si documentare.

Pregatirea

Nu au trecut 2 zile si am inceput documentarea - unde sa mergem, mai exact in ce zona. Facem un grup pe mail, discutii aprinse, agentie sau independent? Calcule financiare, calcule de timp, solutii si argumente.
Materiale de studiu

Ne hotaram rapid asupra zonei, clar, toata lumea vrea sa vada Everestul, mai putin Keme care a mai fost in zona, dar el nu s-a opus traseului ales. Alegem si o companie de trekking, de fapt aceeasi cu care a mai fost Keme si multi romani, e bine sa mergi pe cai batatorite de altii inaintea ta. Chestia asta cu agentia nu prea mi-a placut, dar m-am supus majoritatii si argumentelor ei - Nu poti sa mergi acolo cu un copil fara ghid!
Faptul ca mergi cu o companie iti ofera unele avantaje dar si dezavantaje.
Daca esti un turist grabit si nu vrei bataie de cap, iar banii te dau afara din casa, atunci mergi, alegi o agentie de trekking, care se ocupa de tot, rezervare hotel, transfer aeroport, masa, tur de oras, ghid local si ghid montan, porteri si rezervari la teahouse, permise si taxe.
Daca ai ceva experienta de calatorie, timp la dispozitie, vrei sa cunosti oameni cu adevarat, locuri noi, iti doresti ca banii tai sa mearga exact acolo unde este nevoie, alege sa  mergi individual. Ai marele avantaj ca nu te grabeste nimeni si este si mai ieftin. O agentie iti ofera o siguranta,  relativa, dupa cum aveam sa constat pe propria piele.
Dupa ceva dezbateri, am ales sa mergem cu compania SnowyHorizon, detinuta de un anume domn Rishi, care ne-a facut un program si un pret.(aprox 1000 usd/ persoana cu zbor Kathmandu- Lukla)
Am inceput sa facem ceva pregatire fizica, urcam aproape in fiecare seara pe un delusor de langa Otelu Rosu, faceam cam 200 de m diferenta de nivel. Am urcat cu Vladut pe Peleaga 2509 m, Tarcu si Ciucas. Am simtit ca este pregatit fizic, a mers si 9 ore intr-o singura zi
Vladut la lacul Bucura-Muntii Retezat 

Lacul Bucura

Urcam pe Peleaga

Pe varful Peleaga 2509m, cu Roby

Victorie

Dovada

Am vazut si marmote
Si un mic joc pe telefon, rasplata

Alta tura, la noi in Poiana Marului CS

Vlad si Edy la Cascadele Sucului
O tura cu Sasha
Pe varful Ciucas, pe ceata 

Vlad pe varf

Inca una cu Alberto


 Pe Zanoaga

In Saua Iepii, cu Miru si Edy

In Saua Iepii 1727m
Coboram de pe Ciucas
.Vara a trecut repede si incet, incet se apropia data plecarii, 17 octombrie 2014, ne-am intalnit toata trupa la Otopeni, apoi am zburat pana la Doha unde am dormit o noapte in aeroport.  Abia pe data de 18 octombrie, dupa aproximativ 24 de ore am ajuns in Katmandu, unde a inceput adevarata Aventura!
Am facut bagajele

Aeroportul din Doha

Somn in Doha

Mi-am acoperit un ochi, sa dorm mai bine

Cu cel mai mare ursulet

Am avut ce vizita in aeroport

Zburam spre Kathmandu
In avion




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu