marți, 5 martie 2013

Ultima zi in Singapore / by Dragos


In ultima zi in Singapore am fost la Bird Park Jurong, situat in partea vestica a orasului, foarte departe de locul nostru de cazare. Dupa o ora de mers cu metroul si autobuzul, am ajuns. Am luat-o la pas incet. Destul de multe custi, pt gustul meu, asa ca am sarit repede peste ele, vroiam sa vadem cat mai repede aviarele imense cu care se laudau in pliant.
Am gasit in sfarsit « African Rift Valey’’ foarte frumos, cu o cascada artificiala de 30m (cea mai mare cascada artificiala din lume) si peste 50 de specii de pasari in libertate, super vegetatie si puncte de belvedere de unde sa pandesti pasari. In concluzie, o colivie beton !
La inceput, nimic, le auzeam dar nu vedeam o pana, macar. Am luat o pauza pe o banca si doar in 2 minute, soarta mi-a suras. A aparut o pasare cu creasta, foarte frumoasa, iar noul meu obiectiv 70-300mm VC- USD (cadoul de ziua mea) si-a facut treaba si m-am bucurat de o reusita, chiar si de o veverita alaturi. A urmat un alt aviar cu papagali, nu de aia care ne conduc tara J, ci mult mai frumosi si mai destepti. Cu 3 dolari, Cristina s-a bagat sa-i hranesca cu o zeama alba, la pahar. Nu mult le-a trebuit si au navalit la gustarica. Cu greu i-am potolit, ca sa mai mergem si la altii sa fac si eu niste poze.
Cu toate ca am fost in viteza, planul ne-a fost dat peste cap, in sensul ca nu am mai avut timp de gradina botanica si de orhidee. Asa ca ne-am multumit cu orhideele de la iesirea din Birds Park. La intoarcere spre hostel, am trecut putin prin cartierul Litlle India. Dragut, dar nimic spectaculos, poate seara este mai animat.
Am ajuns la hostel si am plecat spre Malaezia.
Daca as emigra undeva , clar Singapore este locatia perfecta. Totul este dus la perfectiune, enervant de bine facut totul, curat, tuns si cosmetizat, indicatoare clare, engleza peste tot si cineva gata sa te ajute imediat. De exemplu : la iesirea din Zoo aveau un pustiulica platit sa dea din mana si sa spuna Bye Bye.  Terenuri de sport perfecte, la tot pasul, cu gazon natural si cand ma gandesc la Arena Nationala, iar ma umplu de draci! Daca noi am avea asa terenuri de sport in cartiere, clar am fi campioni mondiali la fotbal si cel putin 100 de medalii la Olimpiada.
Dar sunt si lucruri care nu mi-au placut in Singapore. Da, sunt. Nu poti sa bei apa in mijloacele de transport in comun, nici pe strada si este o caldura… de mori.
80% dintre calatori sunt cu tablete, telefoane sau alte gadget-uri in mana si urechi, de la femeia de serviciu de la metrou, pana la capitanul de autobuz - asa se cheama soferul in Singapore.
 Nu am vazut tandreturi pe strada sau in metrou, daca o mai ciupeam pe Cristina, mi-o reteza scurt ‘’ Vrei sa stam la inchisoare ??’’ J
Si de final, pt baieti, pe caldura asta nu am vazut nicio fatuca fara sutien, clar e interzis prin lege sa iesi pe strada fara, cu toate ca la bulanele goale sunt toate.
  In sfarsit, zilele petrecute pe net pt documentare mi-au adus satisfactie, in sensul ca am economisit vreo 15 dolari de caciula cu drumul spre Kuala Lumpur. In mod normal, daca iei trenul din Singapore pana in Kuala Kumpur, te costa 35$. Noi am cumparat online bilet de tren din primul oras din  Malaezia (Johor Bahru) pana in KL, ca era mult mai ieftin, iar pana acolo am mers cu un bus de 2 dolari din Singapore.
Am trecut granita alaturi de alte mii de navetisti care vin din Malaezia la lucru in Singapore, iar la intrarea in Malezia, la controlul pasapoartelor, am vazut ca situatia se schimba radical in aceasta tara. In sensul ca domnisoarele de la pasapoartea aveau un val pe cap de toata frumusetea. Cristina a inceput sa se ingrijoreze ca are pantalonii prea scurti, cu ce sa se acopere ? Cand a ajuns in dreptul lor, au avut o dilema, nu stiau daca avem voie fara viza. Dupa cateva discutii intre ele se rezolva si ne zambesc larg, chiar daca le strang basmalele de pe cap.
Avem noroc iar, nu trebuie sa cautam gara din Johor Bahru, ea este chiar langa punctul de trecere a frontierei, chiar este legat de el cu o pasarela, dar ce pasarela ! Doamne ce departe sunt de noi si noi de ei in jos cel putin din acest punct de vedere.
Flamingo, in Bird Park

Nu mai stiu cum ii spune pasaroiului 

La o gura de papaya

O gustare

O floare

Inca una

Veverita la furat de fructe

Ce cauti mai la banana mea??

UIte ce tare sunt eu

Na, ca l-am speriat. all mine, now!

Alta pasarica
Lory australieni

La masa

Dragos are un prieten nou

Bazat pe interes, evident

S-a terminat mancarea, gata prietenia

Sunt frumos rau, nu??

Langa o tufa de orhidee

Libelula

Ne-am asortat, la tricou

Orhidee

Orhidee

Langa alta tufa

Un floricel intre floricele

Little India

Ofrande pentru zei

Little India

Gara din Johor Bahru (seamana cu Gara de Nord, nu?)


Acest post l-am scris in gara din Johor Bahru in timp ce asteptam trenul
 spre Kuala Lumpur, cu toate ca este publicat din K.L. unde ne aflam acum.

Dragos

2 comentarii: